Dan före doppardan

2011-12-22 @ 22:22:39
Pepparkakor - Lussebullar
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar - Prinskorv
Julkorv - Julskinka
Lax - Sill
Revbensspjäll - Janssons frestelse
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Rullsylta - Pastej
Glögg - Julmust
Ge - Få
Hemma - Borta
Utomlands - Sverige
Mysteriet på Greveholm - Dieselråttor och sjömansmöss
Chokladkalender - Paketkalender
Plastgran - Äkta
Arne Weise - Ernst

Hur och med vilka ska du fira jul i år?
Först ska jag och Markel åka till Ekeby och äta julfrukost med Amanda, Thilda, Celie och Micke sen åker jag hem och är med min släkt som ska fira julen hemma hos oss, som varje år. Vet inte exakt hur julen kommer att se ut men jag kommer iallafall ha en supermysig jul och spela massor av sällskapsspel (det gör vi alltid) med nära och kära
Vad önskar du dig i julklapp?
Jag har faktiskt fått en julklapp redan, det var Thailandsresan. Utöver det så önskar jag mig en ny jacka, vet inte något mer specifikt faktiskt, lite resepengar skulle sitta fint!

Vilken scen är bäst ur Kalles Jul klockan 15 på julafton?
Jag tycker faktiskt inte om Kalle Anka men om jag måste välja någon scen så väljer jag den där jobbiga fågeln som stör Kalle när han ska fota, RAPAPAPPAPAPAPAPAAAPAPAA!
Brukar dina julaftnar leva upp till dina förväntningar?
Ja, vi är som sagt alltid hemma hos oss och det tycker jag är superskönt, att slippa åka iväg, passa någon tid, äta fint osv. När jag är hemma, då är jag verkligen hemma!
Har du firat jul utomlands någongång?
Ja, en gång. I Thailand, det var en konstig känsla och det kommer jag aldrig mer göra om.
Vilket jullåt är den bästa?
Hmm, inte "all I want for christmas is You" iallafall, men jag vet inte faktiskt. Är inte så mycket för jullåtar.
Vilken julfilm är den bästa?
Grinchen!
Berätta om ett julminne som betyder mycket för dig:
Jag kommer speciellt ihåg en jul när jag och min mammas kusin Mette fick likadana Barbiedockor med stora vingar och fina klänningar av gammelmormor och gammelmorfar. Jag tror att jag mest minns den julen för det är den enda gången jag inte har varit hemma på julafton (bortsett från Thailand och det jag inte kommer ihåg). Annars har mina julaftnar sett ganska lika ut varje år, det är det som är så mysigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback