Känslor

2011-09-26 @ 13:17:20
Är hemma från skolan idag, känns som att det börjar bli en vana. Jag är riktigt skoltrött och vet inte om jag orkar det här, det känns verkligen skitjobbigt. Det är jobbigt att ha press på sig jämt och ständigt, prov dag in och dag ut, kurserna passar inte mig, kurserna ska ändras hela tiden och ingenting känns klart. När det är såhär mycket så backar jag istället, jag hatar att ha tusen saker att göra, jag vet inte var jag ska börja och jag blir helt snurrig av alla ämnen, prov och ord. Jag tycker allt i skolan är så oorganiserat, det passar inte mig alls.
Har egentligen mitt sista skolfoto idag men jag struntade i det, det är första gången jag inte är med på skolfotot och det känns faktiskt lite konstigt, och jag tror det kommer vara tråkigt senare i livet att jag inte ställde upp på den bilden, när man ska jämföra hur man har utvecklats genom åren. I vår är det studentfoto så jag får vara med på det istället. Idag vill jag iallafall inte ta några beslut, jag orkar inte det idag. Sen jag vaknade har allt bara gått utför, det gör mig hysterisk. Det skulle vara så skönt att bara släppa allt ett tag, ta ledigt från livet och inte tänka på någonting. Åka i väg och bara vara, ingenting annat. Strunta i skolan och alla dess tillhörigheter, strunta i pengar och strunta i perfektion och bara känna att allt är åtminstone okej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback