Smink

2010-10-22 @ 18:16:07

Nu kommer det här svaret som verkar efterlängtat. Nu ska jag berätta hur jag sminkar mig. Tänker inte sitta och göra en videoblogg.

Det första jag gör är att ta concealer runt ögonen och även på ojämnheter om jag har några.
När jag har en helt jämn hy så pudrar jag på med solpuder i hela ansiktet men en jämn färg i hela ansiktet är inte speciellt snyggt så jag använder ett mörkare puder för att dessutom markera kindbenen.
Efter det drar jag lite lätt med en ljus ögonskugga precis under ögonbrynen

När det är klart så markerar jag mina ögonbryn, jag använder den mörkbruna ögonbrynspennan från H&M. Jag gillar att ha markerade ögonbryn så jag har oftast det.
Jag har alltid svart eyeliner/kajal på mig på ögonlocket, ett hyffsat smalt sträck och så brukar jag ha lite svegt under ögat också fast inte så man tänker på det liksom. J
Jag har alltid vit eyeliner också. Precis under ögat, innanför ögonfransarna liksom.
Sist av allt tar jag mascara, jag använder alltid en vattenfast. Har en favorit som jag aldrig vill byta út.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback